Kedves Utazó! Üdvözöllek a blogon!

Elgondolkodták már valaha azon, hogy milyen lehet utazni az időben? Hová mennél? Mit néznél meg a legszívesebben? Ki lenne az a híresség, akivel megismerkednél? És mi van, ha azt mondom neked, hogy találkozhatsz egy ősöddel? Kit választanál?


Ezen a blogon a regényeimet és novelláimat olvashatod, amelyek közös eleme az időutazás.

Rókás Zsuzsának hívnak, 1992-ben születtem Budapesten. Férjemmel egy Fejér megyei kisvárosban élek.

Középiskolába a Szent Margit Gimnáziumba jártam, aztán az ELTE-n folytattam tovább magyarszakon. Az alapképzés után magyartanárként végeztem, most is tanárként dolgozom egy érdi általános iskolában.

Az egyetem elvégzése után, 2017-ben kezdtem el írni első saját világban játszódó regényemet, a Köd mögöttemet. Két évvel később, 2019-re készültem el vele.

A Köd mögöttem főszereplője, Patrícia egy véletlennek köszönhetően 1909-ben találja magát. Az első sokk után eldönti, hogy nem akar többé hazamenni, ehhez pedig gondosan el kell kerülnie elrablóját, Ferdinándot. Patrícia igazán otthon érzi magát 1909-ben: megismerkedik Kosztolányi Dezsővel, a lakásán alszik, összebarátkozik a többi nyugatossal és lopott verseket küld különböző lapoknak. Ferdinánd azonban mindenáron haza akarja vinni őt, ráadásul nem ő az egyetlen nyugtalanító ember Patrícia környezetében. Hogyan bukkant fel 1909-ben Patrícia régi töritanára? Tényleg megőrült Csáth Géza betege, aki azt állítja magáról, hogy utazott az időben? És a legfontosabb: meg lehet-e változtatni a múltat?

Több pályázatra is neveztem a regénnyel. Beküldtem az Aranymosásra; a Twister [bekezdés]-pályázatán közel száz regényből a hét legjobb közé választották; részt vettem vele a IX. Fantasztikus Kéziratok Éjszakáján is, ahol kábé nyolcvan írás közül a négy legjobb közé kerültem.

Ezután jött a Covid és a lezárások. Ezzel az egész világot sokkoló traumával én az íráson keresztül igyekeztem megbirkózni. Megírtam a Százhatvannégy évet, ami egy 1918-ban játszódó romantikus kisregény. Gyula, egy frontot megjárt, spanyolnáthában szenvedő katona és Hédi, egy emlékeit veszített lány szerelme a történelem egyik legnagyobb világégésének, az első világháborúnak az idején.

A két regény után most egy harmadikon dolgozom, de ez egyelőre még titok...

A regényeimet megtalálod a blogon, engem pedig kövess az alábbi közösségi oldalakon, hogy hamarabb értesülj a frissítésekről, a munkafolyamatról és más érdekességekről.


Facebook: Rókás Zsuzsa írói oldala

Instagram: rokas_zsuzsi 

TikTok: rokas_zsuzsi

Wattpad: ZsuzsaRks

 

Örülök, hogy itt vagy velem! Jó olvasást! 💖

Megjegyzések